söndag 26 oktober 2008

Tack för kaffet!


Min arbetskamrat Josefine har under en period studerat och jobbat i Italien, närmare bestämmt Toscana. Under arbetspassen står man och småpratar om ditt och datt och många gånger åker Toscana upp som ett ämne. Josefine förklarar och beskriver om allt hon varit med om, jobb studier, vardaglislivet och maten. En dag tog hon med sig kaffe till jobbet, ett riktigt kaffe med moccabryggare och allt. När hon undertiden förklarade hon att alla Italienska hem har en moccabrgare kände jag aromen som spreds i luften, wow. Vilken smak, tok gött. Hon förklarade och visade även ingående hur lätt bryggaren funkar. Dagen därpå inhandlades det en moccabryggare med tillhörande kaffe. Men kaffet var inte alls som det jag smakat på så halva nöjet dog liksom. Men i fredags fick jag en present av min kära kollega, kaffet. Sitter nu i skrivande stund och sippar på en kopp av märket Stagnitta, som jag tyvärr inte tror finns i Sverige. Synd för kaffet smakar verkligen utsökt. Ett gott råd till alla, köp ingen jä... lyxig espressobryggare för 2000:- och upp om man inte tänkt efter ordentligt. Att göra kaffe i en moccabryggare går snabbt och smidigt och den är enkel att rengöra och kostar futtiga 150: - för en 2- personers. Tack för kaffet Jossan...

Inga kommentarer: