söndag 12 oktober 2008

Chokladprovning


En sak jag även ägnar mig åt är chokladföreläsningar med provning. Jag lägger mycket fokus i mina provningar på att choklad inte är godis. Här kommer lite formation till dig som har funderingar på vad som sker under chokladprovningen. Standardprovningen innehåller 11 olika chokladprodukter av olika kvaliteter och under tiden visas bilder samt kåseras och undervisas det i ämnet. Här kommer information i korthet…

-Vi börjar med att samlas i överenskommen lokal

-Chokladens upptäckt.
Historia och provsmakning av ursprungsdrycken ”Xocolatl”

-Fakta om bönorna, odling och produktionen.

-Lär dig att urskilja kvalitetschoklad!
Provning av ett antal olika produkter som finns i dagligvaruhandeln.

-Vi kommer att prova dom riktigt fina chokladerna.
Här kanske Du kan urskilja olika typer och smaker som blir till din favoritchoklad?

-Vilken dryck passar till choklad?
Här provar vi ett antal drycker, allt ifrån vin till spritdryck. (Tillval)


Intersserad?

Kontakta mig genom mail eller ring till Engelbrekt- choklad i Örebro på tel 019-107972

Inga kommentarer: