torsdag 26 februari 2009

En påse gott & blandat!

Som halvfattig småbarnsförälder börjar onekligen snålvattnet att rinna när man dreglande och uppgiven läser om hur vissa personer provar och njuter av livets absoluta nektar. Jag har sedan en tid följt bla Vinares blog om hur dom köper och provar, njuter och botaniserar. Jag tycker kort och gott att livet ibland är orättvist. Men man får passa på att njuta av det lilla och hoppas på att dom har typ konstant tandverk eller någon annan åkomma som skall kompenseras med detta leverne. Nog om avundsjukan! Efter en del botaniserande bland "vanilga" viner beställde jag igår från systemet en påse gott och blandat med mestadels grejer från mitt favoritland Italien, men även en del från Frankrike, då mest Bordeaux. Det jag köpte flera av var Ripasso och Valpoleciella från producenter jag ej provat, då det även passar min andra hälft i smaken. Ett vin jag fastnade alldeles extra för var Achelo, Syrah från en av mina absoluta favoriter, Antinori. Storebror till detta vin har jag provat . Jag hoppas att några av dessa viner kan vara något att suga på inna sommaren kommer, och att fransoserna kan snyggas till i min kompis källare. Hoppas att godiset anländer snart för jag kan knappt hålla i mig. Hjo jag tackar jag!

Inga kommentarer: