onsdag 3 juni 2009

Jag har inte glömt bort bloggen

Vår och försommar är den intensivaste perioden på hela året för många, så även för mig. Just nu är jag inne i ett vakum av jobb, jobb och de övriga överlevnadsmåstena för att inte dö. Under en tid som denna hinner jag inte med något som det känns. Veckan består av måndagar och fredagar. Helgen drar förbi som en virvelvind, och sen en ny vecka. Allt detta pågår fram till midsommar och sen skall jag försöka börja leva. Anledningen till att jag inte har skrivit något är för att jag inte har mycket att skriva om. Men jag lovar att återkomma med tips, idéer och bilder från grillen, viner och vår sommarstugas trädgård. Som försmak på mina framtida inlägg kan jag bidra med ett gott tillbehör till den grillade Entrécôten med de ungsrostade rotfrukterna...

Parmesancrème 4 pers
2dl crème fraiche
1dl färskost typ Philadelpia
1st pressad vitlökskyfta
2msk vatten
½ tsk honung
1dl färskriven Parmesanost av bra sort (ingen från påse)
Salt
Peppar
Arbetsgång:
Mixa allt samma och låt stå och dra i ca 2-3 timmar innan servering

Inga kommentarer: